شیمی و زندگی , محض و کاربردی , کیمیا , مواد آزمایشگاه شیمی , وسایل آزمایشگاه شیمی , شیمی , رنگ نارنجی غروب , رنگ آبی آسمان , فصل تابستان , فصل زمستان , فصل ها , عمق زمین , خمیر نارسانا , خمیر رسانا , نارسانا ,

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 46
بازدید کل : 23536
تعداد مطالب : 28
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



RSS

پژوهش سرای دانش آموزی شهرستان شوشتر
ارائه فعالیتها و اطلاع رسانی پژوهش سرا

یک شنبه 20 ارديبهشت 1394

ریاضیات کانگورو

 

ریاضیات کانگورو چیست؟

روز ریاضیات کانگورو :

روز ریاضیات کانگورو، روز جشن گرفتن برای ریاضیات است! قرار است دانش‌آموزان در این روز بازی کنند، سرگرم شوند، به ریاضی علاقه‌مند شوند و مسئله حل کنند. در حال حاضر، بیش از شش میلیون دانش‌آموز از 65 کشور جهان به همراه معلمانشان این روز را جشن می گیرند و در این روز فعالیت‌های ریاضی متنوعی را برگزار می‌کنند. در روز ریاضیات کانگورو علاوه‌بر فعالیت‌های شادی آفرین و تفریحات ریاضی، یک مسابقه نیز برگزار می شود. هدف سؤالات این مسابقه سنجش آموخته‌های ریاضی دانش‌آموزان نیست، بلکه قرار است در روز ریاضیات کانگورو دانش‌آموزان مسئله‌هایی را حل کنند که جایشان در کلاس‌های مدرسه خالی است و با حل آن‌ها از توانایی ذهن خود شادمان شوند.

اهداف ریاضیات کانگورو :

ایجاد فضایی شاد با هدف علاقه‌مند کردن دانش‌آموزان به ریاضیات

ارتقای درک ریاضی دانش‌آموزان و رشد توانمندی آن‌ها برای لذت‌بردن از فعالیت‌های هوشمندانۀ ریاضی

همگانی کردن فعالیت‌هایی که به ترویج ریاضیات بین دانش‌آموزان و معلمان کمک می‌کند

تقویت اعتماد به‌نفس دانش‌آموزان در یادگیری ریاضیات و افزایش مهارت حل مسئله

کمک به درک کاربرد ریاضیات در زندگی روزمره    

مزایای ریاضیات کانگورو :

تمام دانش‌آموزان در هر سطحی می‌توانند در آن شرکت کنند و همۀ شرکت‌کنندگان در آن برنده‌اند؛ هیچ‌کس در کانگورو بازنده نیست!

محتوای علمی سؤالات پیچیده نیست و شرکت در آن به آمادگی ویژه‌ای نیاز ندارد، فقط به کمی فکر کردن و خلاقیت نیاز است!

تمام دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی دبستان و متوسطۀ اول هر سال می‌توانند در آن شرکت کنند!  

تاریخچۀ مسابقۀ ریاضیات کانگورو :

1980 : در اوایل دهۀ هشتاد میلادی یکی از معلمان ریاضی استرالیا به نام «پیتر اُ هولوران» با ابداع روشی نوین در تصحیح پرسشنامه‌های چندگزینه‌ای با کامپیوتر، امکان شرکت هم‌زمان دانش‌آموزان را در مسابقاتی با عنوان مسابقۀ ملی ریاضی استرالیا فراهم آورد.

1991 : در سال 1991 دو معلم فرانسوی به نام های «آندره دُلدیک» و «ژان پیر بودین»، مسابقه ای را  با الهام از مسابقۀ ملی ریاضی استرالیا در فرانسه بنیان نهادند و به‌پاس خدمات دوستان استرالیایی خود، نام آن را «مسابقۀ ریاضیات کانگورو» گذاشتند. این مسابقه در چند سال اول در بیش از 20 کشور برگزار شد، به‌گونه‌ای که انجمنی به‌صورت غیررسمی با عنوان «انجمن کانگورو بدون مرز» که شامل این کشورها بود، شکل گرفت.

 1993 : در سال 1993 هیئت اجرایی مسابقات کانگوروی فرانسه، همایشی را در پاریس برگزار کرد. حاضران در این همایش از مشاهدۀ رشد سریع  تعداد شرکت کنندگان در این مسابقه (از صد و بیست هزار نفر در سال 1992 به پانصد هزار نفر در سال 1993) ‏‏‏‏‏‏‏‏‏ شگفت زده شدند. در این سال شش کشور بلاروس، مجارستان، هلند، رومانی، روسیه و اسپانیا نیز تصمیم به برگزاری این مسابقه گرفتند.

 1994 : در سال 1994 نمایندگان ده کشور اروپایی در استراسبورگ تصمیم گرفتند «انجمن کانگورو بدون مرز» را به‌طور رسمی و قانونی فعال کنند.

1995 : سرانجام «انجمن کانگورو بدون مرز» در 17 ژانویه سال 1995 به‌طور رسمی تأسیس شد و اعضای هیئت مدیرۀ آن انتخاب شدند و اساسنامۀ آن به تصویب رسید. آندره دُلدیک به عنوان اولین رئیس این انجمن انتخاب شد.

 1996 : در سال 1996 این رویداد در کشورهای دیگری از آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی نیز گسترش یافت. از این سال به بعد کلیۀ کشورهای عضو این انجمن هر سال در گردهمایی انجمن کانگورو بدون مرز شرکت می‌کنند و سؤال‌های این مسابقه را انتخاب می‌کنند.

2009 : کشور ایران‏، در سال 2009 به همت آقای «دکتر یحیی تابش» به عضویت این رویداد بین‌المللی در آمد. مؤسسۀ فرهنگی فاطمی نمایندۀ رسمی «انجمن کانگورو بدون مرز» است و دبیرخانۀ ریاضیات کانگورو عهدهدار برگزاری این رویداد بین‌المللی در ایران است. هفتمین دورۀ روز و مسابقۀ ریاضیات کانگورو در روز 27 فروردین 1394 در سراسر کشور برگزار خواهد شد .

 

 



:: موضوعات مرتبط: ریاضیات، ،



نوشته شده توسط منصور شاهمرادیان در ساعت 1:4

صفحه قبل 1 صفحه بعد

باسلام ، هدف وبلاگ صرفا ارایه برنامه ها و اطلاع رسانی در مورد فعالیتهای آموزشی و پژوهشی این مرکز می باشد .
ایمیل مدیر :


سایت نانو
فیزیک به زبان ساده
ردیاب ارزان ماشین
جلو پنجره جک جی 5

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان پژوهش سرای دانش آموزی شهرستان شوشتر و آدرس pshushtar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






صفحه نخست | پست الکترونیک | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ | تم دیزاینر

.::